myrthe-ghana.reismee.nl

De eerste daagjes...

Lieve allemaal,

Mijn allereerste berichtje vanuit Afrika! Zondag avond zijn we rond 10 voor 8 geland. We hebben een rustige vlucht gehad met veel lekker eten! Toen we onze bagage hadden liepen we richting de uitgang van het vliegveld. Het leek alsof we over de rode loper moesten, zoveel mensen, allemaal met bordjes met namen. Zoek dan maar eens je bordje met je eigen naam!

Toen we onze namen hadden gevonden werden onze spullen uit onze handen gepakt en volgden we de mensen naar het busje. Ze waren erg aardig en we werden overladen met omhelzingen.

Onderweg naar het vrijwilligershuis wisten we niet waar we moesten kijken... Zoveel indrukken! Bijvoorbeeld bij de stoplichten, hier lopen mensen langs de auto's met vanalles en nog wat om te verkopen. Na een klein halfuurtje kwamen we aan en we werden hartelijk in ontvangst genomen. Ook stond er nog een diner voor ons klaar, rijst met saus, erg pittige saus!! Na het diner zijn we lekker gaan slapen!

Maandag hadden we een druk programma. Om 7 uur moesten we ontbijten. We hadden een heeeeerlijk ontbijt, stukken brood wat op een plak cake lijkt, een lekker omeletje....

Vervolgens kregen we informatie van Tina over hygiene en gezondheid. Tina is zo als ze het zelf zegt, ons big black mommy! De informatie was erg nuttig en we hebben er veel van ongestoken.

In de middag zijn we naar een drum en dans workshop geweest bij het strand. Dit was erg leuk om te doen. Wel hebben we wat last van zere handen van het drummen! Daarna heben we lekker gezwommen in de wilde zee!

Deze avond hadden we weer rijst gegeten met kip. Het eten hier vind ik reuze mee vallen, ik vind het juist allemaal wel lekker! Na het eten hebben we zitten kletsen met een andere nederlandse meid die op het zelfde project als ons werkt. Ze heeft een wond en kan daardoor niet werken en verblijft ze in het hostel. Ze heeft ons veel verteld over het project!

Voor het slapen wouden we nog even douchen maar dat feest ging helaas niet door, er kwam geen water uit de douche, wat hier heel normaal is!

De volgende dag (vandaag) zijn we na het ontbijt naar Accra gegaan. Hier hebben we over de markt gelopen! Iedereen is alleen erg opdringerig... Daarna zijn we naar een reastaurant gegaan waar we Ghanees eten hebben geprobeert, baku. Dit moest je met je handen eten, je rechter, een hele opgave! Het was opzich heel lekker maar wij Nederlanders kunnen niet zo goed tegen heeeeeel pittig eten, dus ik heb mijn drinken in een keer achter elkaar op moeten drinken!

Dit was mijn verhaal tot nu toe! Ik hoop snel weer iets van me te kunnen laten horen!

Liefs Myrthe

P.S. Afrika in precies zoals in je gedachten, mensen die met dingen op hun hoofd rondlopen, zandwegen, HELE hobbelige wegen dat je bijna om valt met de auto...

opa en oma Bolhuis

Myrthe we zijn erg blij dat het zo goed gaat met jou in Ghana, je reisverhaal vonden we heel mooi. Liefs opa en oma

Mathijs

Leuk om te lezen! Ben benieuwd naar je volgende verslag

muriel

Klinkt erg leuk allemaal myrt!!!

Claudina

Erg leuk dit blijven we toch op de hoogte veel
Plezier
Gr

annemiek

Erg leuk om te lezen. Ben ook zeer benieuwd naar foto's

Janet Seggers

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, veel plezier en succes daar en geniet van deze bijzondere tijd.

Dorian

Leuk om zo de verhalen mee te kunnen lezen! Lekker genieten!

Seike Goslinga

Leuk Myrthe om te lezen ,ik kijk weer uit naar het volgende verhaal liefs Willem en Seikie

Jantina Wiekens

Myrthe wat leuk om zo te lezen over je avonturen in Afrika. Veel plezier nog!

Kelly

Leuk geschreven! Ben heel benieuwd wat je allemaal gaat beleven. Veeeeel plezier!

jan en epie bolhuis

Leuk verhaal Myrthe liefs oom jan en tante epie

Janny Jager

Leuk Myrthe om je belevenissen te lezen! xxx

Ciska

Leuk verhaal Myrthe, op de foto's te zien van jullie gaat het contact goed met de kinderen en de twee moeders. Fijne tijd daar samen! Gr Ciska

Ingrid

hey meid leuk verhaal
Veel suc6 en eier daar nog ????????

Pieja de Vries

Myrthe wat een mooi verhaal. Nog heel veel succes.

Martha

Leuk dat je het zo naar je zin hebt,veel succes en plezier nog!

Cees

Mooi Myrthe dat jij ook z'n leuk reisverslag schrijft. Veel succes met Simba. Inmiddels er aan gewend? Op naar het volgende reisverslag.

opa en oma Bolhuis

Wat mooie foto's Myrthe, je heb heel wat gezien zolang je nu in Ghana bent. liefa opa en oma